سایت مؤسسه فرهنگی-خدماتی فانوس

نکات آموزنده و طلایی
1. شخصیت سالم خیلی مهم است و والدین باید در تربیت فرزند خود، خودش پیشگام باشند این از تجربه زندگی‌ام است. فرزندان خود را باید رفتار نرم و اخلاق خوب و عدم خشونت یاد بدهیم.
2. همه باید این نکته را به خوبی درک کنیم که در میدان زندگی همای سعادت بر دوش یک فرد نالایق و تنبل نمی‌نشیند، همانگونه که در میدان جنگ همای سعادت و رسیدن به پیروزی برای یک سردار نالایق نمی‌نیشند.
3. یک انسان خردمند تا آخرین روز زندگی باید تجربه بیاموزد و هیچگاه خود را از آموختن بی نیاز نداند.
4. یک انسان خردمند نباید خود را مصروف لهو و لعب کند، زیرا لهو و لعب قاتل سجایای نیک انسان است و شخص را ناتوان و خوار می‌کند.
5. من هر جا سخت ترین را گرفتم و تلاش کنیم که راهی برویم که روندگان آن کم اند. نتیجه اینکه تلاش نتیجه داد و مطلق اندیشی کار خوبی نیست نه باید یک قوم و یا یک شخص را به‌صورت مطلق بد بد دانست. البته برخی مردم به‌صورت مطلق آدم سرسخت است.
6. شما باید با عشق وارد زندگی گردی و کار کنی و اگر سرمایه ات از دست رفت هنرت باید باقی باشد.
7. تجربه: از شکست نهراسیم بلکه باید تلاش کنیم دوباره قد علم کنیم من چنین کردم و یک بار با دست خالی رفتم و بار دوم با دست پر رفتم به گونه‌ی که همه شوق دوستی با ما را داشت.
8. با افرادی که همسن شما نیستند، دوست شوید، با افرادی که از دسته اجتماعی شما نیستند، ارتباط برقرار کنید، کسانی که طور دیگری می‌اندیشند، و طور دیگری بزرگ شدند، این باعث رشد و موفقیت بیشتر شما میشود.
9. در روزگاری که خنده‌ی مردم از زمین خوردن توست، پس برخیز تا چنین مردمی بگریند …
10. فلسفه‌ی زندگی من این است: اگر بدانیم در زندگی چه می‌خواهیم، در راستای آن هدف تلاش خواهیم کرد و هیچ‌گاه شکست نخواهیم خورد. صرفا در این صورت به پیروزی‌هایی دست پیدا می‌کنیم.
11. مشکلات امروز تو برای امروز کافی ست، مشکلات فردا را به امروز اضافه نکن …
12. اگر حق با شماست، خشمگین شدن نیازی نیست، و اگر حق با شما نیست، هیـچ حقی برای عصبانی بودن ندارید …
13. ارزش نهایی زندگی وابسته به هوشیاری و تفکر است، نه تلاشی برای بقا و صرفا زنده‌ماندن.(ارسطو)
14. ما همیشه به این امید هستیم که زندگیِ بهتر یا جهانی بهتر هم وجود دارد، چیزی بهتر در فراسوی افق‌ها. (فرانکلین روزولت)
15. راز موفقیت در آموختن این نکته است: شما باید از دردها و شادی‌ها استفاده کنید و بهره ببرید، نه آن‌ها از شما. اگر این نکته را دریابید، کنترل زندگی‌تان را در دست خواهید گرفت. در غیر این صورت، زندگی کنترل شما را به دست خواهد گرفت. (تونی رابینز)
16. زندگی همین امروز است. امروز تنها چیزی است که به وجودش اطمینان دارید؛ پس به چیزی علاقه‌مند شوید. سرگرمی و فراغتی برای خود دست‌ و پا کنید. بگذارید نسیم شور و اشتیاق به‌سمت شما بوزد. طعم امروز را مزمزه کنید. (دیل کارنگی)
17. ارتباطات، مهارتی است که می‌توان آن را آموخت، درست مانند تایپ‌کردن یا بایسکل‌سواری. اگر آن را یاد بگیرید، کیفیت تمام بخش‌های زندگی‌تان به‌سرعت رشد خواهد کرد. (برایان تریسی)
18. به یاد ندارم نابینایی به من تنه زده باشد، اما هر وقت تنم به جماعت نادان خورد گفتند: “مگه کوری؟”
19. بزرگ‌ترین شادی زندگی در گروِ شرایطی نیست که در آن قرار گرفته‌ایم، بلکه این شادی نتیجه‌ی وجدان بیدار، سلامتی، کار و زندگی و آزادیِ جاری در تمام آن چیزهایی است که بر ما می‌گذارد. (توماس جفرسون)
20. رؤیاهایت را به خاطر بسپار و برای‌شان بجنگ. باید بدانی که از زندگی چه می‌خواهی و تنها یک چیز تو را از تحقق آرزوهایت بازمی‌نشاند: ترس از شکست. (پائولو کوئیلو)
21. تلاش صادقانه و با پشتکار در مسیر تجربه‌ها موجب رشد آدمی است. در این مسیر شخصیت شکل می‌گیرد. (النور روزولت)
22. در جستجوی قلبِ زیبا باش نه صورتِ زیبا، زیرا هر آنچه زیباست همیشه خوب نمی‌ماند، امـا آنچه خوب است همیشه زیباست …
23. هیچ وقت رازت رو به کسی نگو؛ وقتی خودت نمیتوانی حفظش کنی، چطور انتظار داری کس دیگری برایت راز نگه داره؟
24. بیشترِ شکست‌های زندگی ناشی از تسلیم‌شدن در نقطه‌ای است که تنها چند گام تا پیروزی فاصله داشته است. (توماس ادیسون)
25. فرقی نمی‌کند ۲۰ساله هستید یا ۸۰ساله؛ هرکس آموختن را متوقف کند پیر خواهد شد. هرکس پیوسته بیاموزد، جوان خواهد ماند. مهم‌ترین چیز در زندگی، جوان‌ نگه‌داشتن ذهن است. (هنری فورد)
26. آن‌که امروز را از دست می‌دهد، فردا را نخواهد یافت. هیچ روزی از امروز با ارزش‌تر نیست.
27. وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی‌دهد، به خاطر این است که شما چیز زیادی از آن نخواسته‌اید. آفتاب به گیاهی حرارت می‌دهد که سر از خاک بیرون آورده باشد.
28. در زندگی همیشه غمگین بودن از شاد بودن آسان‌تر است، ولی من اصلاً از آدم‌هایی خوشم نمی‌آید که آسان‌ترین راه را انتخاب می‌کنند. برای آنکه شاد شوی هر کاری از دستت برمی‌آید بکن.
29. زندگی عمر کردن نیست. بلکه رشد کردن است. عمر کردن کاری است که از همه حیوانات برمی‌آید اما رشد کردن هدف والای انسان است که عده‌ی معدودی می‌توانند ادعایش را داشته باشند.
30. تنها چیزی که در دنیا می‌توانی تغییرش دهی، خودت هستی و با این کار دنیا را متحول می‌کنی.
31. زندگی خیلی کوتاه است. قوانین را کنار بگذار، بدی‌ها را ببخش، یک عاشقِ واقعی باش، تا می‌توانی بخند و هیچ وقت از چیزی که بر روی لبانت خنده نشانده پشیمان نشو. (مارک تواین)
32. باید ریسک کنی، ما تنها وقتی معجزه‌ی زندگی را به طور کامل درک می‌کنیم که اجازه دهیم اتفاقات غیرمنتظره رخ دهد. (پائولو کوئیلو)
33. کسی که کتاب می‌خواند هزاران زندگی را قبل از مرگش زندگی می‌کند. کسی که هرگز کتاب نمی‌خواند فقط یک بار زندگی می‌کند. (جورج آرمارتین)
34. افکارت را زیبا کن. زندگی به اندازه فکرهای تو زیبا می‌شود.
35. عادت دارم که روی کلمات و مطالب و فهم آن حساس هستم. هر چیزی را که نفهمم زیر آن خط می‌کشم و دوباره می‌خوانم.
36. من جایدادم را در دفتر املاک می‌برم و همه اموال را در قالب یک تیم می‌گذارم. ماکیاولی می‌گوید: کار خیر را همیشه انجام بده و هر روز ولو کم تا مزه اش بماند. من هم یک تیم درست می‌کنم تا جایدادم را صرف کارهای خیر کند و برای فرزندانم نمی‌گذارم آن‌ها باید خودش تلاش کنند.
37. خیلی ارزو دارم که بنیاد فرهنگی دوست را توسعه بدهم و بخش نابینایان را راه اندازی ‌کنم که روی این بخش کار نشده است. چون وقتی عزرائیل آمد دیگر وقت نمی‌دهد. من نزدیک هفتاد سال است عمر کردم وقتی عزرائیل بیاید دیگر به من مهلت نمی‌دهد. پس امسال اگر زندگی بود یک کار را به عنوان باقیات الصالحات انجام می‌دهم.
38. بزرگترین درد ما آدم‌ها این است که با هر شرایطی سازش می‌کنیم. وقتی زندگی سخت می‌شود، هیچ تلاشی برای تغییر شرایط نمی‌کنیم. سکوت می‌کنیم چون می‌ترسیم از اینکه شرایط بدتر شود. حرف حق‌مان را قورت می‌دهیم و با حرف ناحق سازش می‌کنیم! با تمام نارضایتی‌ها خو‌ می‌گیریم و صدایمان هم در نمی‌آید. زندگی و خواسته‌های ما مثل یک خمیربازی در دست آدم‌های پر قدرت، تغییر می‌کند. ما را به اجبار شکل خواسته‌های خودشان در می‌آورند و ما باز هم سازش می‌کنیم.کم‌کم روزی می‌آید که نه کسی صدایمان را می‌شنود و نه به خواسته‌هایمان اهمیت می‌دهد چون می‌دانند ما به هر شرایطی عادت می‌کنیم و تنها کاری که می‌کنیم سکوت است. سکوت کردن ما را به جایی می‌رساند که دیگر هر جای زندگی‌مان را نگاه می‌کنیم حتی کوچک‌ترین نشانه‌ای از آن زندگی که می‌خواستیم بسازیم پیدا نمی‌کنیم. ما سال‌هاست می‌سوزیم و‌‌ می‌سازیم.
در روزهای سخت و دشوار سه چیز من را یاری می‌کند:
1) نیچه می‌گوید: هرآنچه که مرا نکشد، قوی‌ترم خواهد ساخت؛
2) چنگیزخان گفت: اگر قبضه‌ی شمشیر را محکم فشار ندهی، نوکش به سمت خودت کج خواهد شد؛
3) چنگیزخان: اگر خواهی که بر دشمن ظفر یابی، جان خود را در خطر انداز.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها